“радиц≥йна глобальна ≥деолог≥¤
“радиц≥йний св≥тогл¤д, ¤кий в ход≥ свого ≥сторичного розвитку – доповненн¤, вдосконаленн¤ й розповсюдженн¤ – дос¤гло загальнолюдського масштабу, характерно тим, що в його основ≥ лежать пон¤тт¤ обТЇктивне, абсолютне, неск≥нченне.
” межах традиц≥йного св≥тогл¤ду немаЇ можливост≥ розвТ¤зати проблеми насилл¤, оск≥льки традиц≥йний св≥тогл¤д м≥стить пон¤тт¤, що виключають можлив≥сть протид≥њ ≥ захисту систем в≥д небажаного зовн≥шнього впливу – насилл¤, а також можлив≥сть побудови стаб≥льних систем, створенн¤ ≥ застосуванн¤ метод≥в ≥ засоб≥в стаб≥л≥зац≥њ систем, п≥дтримки в системах стану р≥вноваги.
Ќасилл¤, в загал≥, визначаЇтьс¤ ¤к зовн≥шн≥й вплив, примушуванн¤, ¤ке виводить систему з≥ стану р≥вноваги, шкодить всупереч њњ внутр≥шн≥м процесам, њњ вол≥. —аме зовн≥шн≥й вплив, примушуванн¤ по в≥дношенню до системи може бути ¤к проникаючим у нутр системи, так ≥ ззовн≥ обмежуючим њњ, тобто дестаб≥л≥зуючим внутр≥шн≥ процеси системи шл¤хом обмеженн¤ њњ обм≥нних з навколишн≥м середовищем. —в≥тогл¤дне ж, а значить, й повед≥нкове, д≥¤льне насилл¤ над системами обірунтовано пон¤тт¤ми обТЇктивного й абсолютного впливу зовн≥шнього середовища на будь-¤ку систему.
ћи вважаЇмо, що традиц≥йний св≥тогл¤д – це лише один з можливих св≥тогл¤д≥в, ¤кий конкретн≥ особи зробили (так, що в≥н став) традиц≥йним ≥ загальноприйн¤тим в масштаб≥ всього людства шл¤хом ц≥леспр¤мованоњ ≥деолог≥чноњ роботи, ¤ку вказан≥ особи забезпечили великими ≥нтелектуальними, пол≥тичними, ф≥нансовими ≥ виробничими ресурсами.
“радиц≥йно, в загал≥, св≥тогл¤д визначаЇтьс¤ ¤к система у¤влень людини про св≥т, людину ≥ в≥дношенн¤ людини до св≥ту. ”¤вленн¤ людини не матер≥альн≥, њх у¤вл¤Ї т≥льки той, хто њх у¤вл¤Ї, тому у¤вленн¤ людини не доступн≥ дл¤ чийогось зовн≥шнього впливу, тобто зг≥дно з традиц≥йним визначенн¤м, св≥тогл¤д ¤к система у¤влень людини не може вийти ≥з стану р≥вноваги в результат≥ зовн≥шнього впливу.
ƒл¤ чого ж тод≥ у св≥тогл¤д≥ встановлен≥ пон¤тт¤, що допускають безперешкодний вплив зовн≥шнього середовища на св≥тогл¤д ¤к систему? ћи вважаЇмо, дл¤ того, щоб впливати на св≥тогл¤д ¤к систему ззовн≥ ≥ керувати ним, а через св≥тогл¤д керувати ≥ повед≥нкою людини, його оточуючою д≥йсн≥стю.
|