ѕочаток  ≤деолог≥¤  ѕраво  ѕол≥тика  ќрган≥зац≥¤  ƒ≥алог
ѕроблематика
“радиц≥йне
  “ехнолог≥¤
  —уперечност≥
“ерм≥н≥стське

ѕраво на визначенн¤ по батьков≥ дитини

 

ѕропозиц≥¤ визнати проблему

√ромадська орган≥зац≥¤ "—истема“ерм≥н≥в" в особ≥ њњ ѕредставника задл¤ захисту прав њњ учасник≥в пропонуЇ вважати статтю 147 ("1. ѕо батьков≥ дитини визначаЇтьс¤ за ≥менем батька. 2. ѕо батьков≥ дитини, народженоњ ж≥нкою, ¤ка не перебуваЇ у шлюб≥, за умови, що батьк≥вство щодо дитини не визнано, визначаЇтьс¤ за ≥менем особи, ¤ку мати дитини назвала њњ батьком") —≥мейного кодексу ”крањни в≥д 10.01.2002 року, є 2947-III (дал≥ Ц —≥мейний кодекс) ¤к таку, що порушуЇ ≥ обмежуЇ права ≥ свободи людей ≥ громад¤н ≥ суперечить статт¤м 21, 22, 24, 51  онституц≥њ ”крањни.

јргументи

ќск≥льки в статт≥ 147 —≥мейного кодексу заф≥ксовано право й одночасно вимога до ос≥б, що проживають на територ≥њ ”крањни, визначати по батьков≥ дитини т≥льки за ≥менем батька, ост≥льки чолов≥к, батько дитини, маЇ прив≥лењ перед ж≥нкою, мат≥р'ю дитини, у визначенн≥ по батьков≥ дитини Ц чолов≥к, батько дитини, маЇ право, а ж≥нка, мат≥р дитини, не маЇ права надати своЇ ≥м'¤ дл¤ визначенн¤ по батьков≥ дитини. ћи вважаЇмо, що таке над≥ленн¤ прив≥леЇм або обмеженн¤ прав людини у зв'¤зку з на¤вн≥стю чи в≥дсутн≥стю у нього певноњ ознаки (належн≥сть до стат≥, батьк≥вство, материнство) суперечить першому абзацу статт≥ 21 ("ус≥ люди Ї в≥льн≥ ≥ р≥вн≥ у своњй г≥дност≥ та правах"), статт≥ 24 ("громад¤ни мають р≥вн≥ конституц≥йн≥ права... Ќе може бути прив≥лењв чи обмежень за ознаками... стат≥... або ≥ншими ознаками") та першому абзацу статт≥ 51 ("кожен ≥з подружж¤ маЇ р≥вн≥ права ≥ обов'¤зки у шлюб≥ та с≥м'њ")  онституц≥њ ”крањни.

ќск≥льки чолов≥к, батько дитини, ≥ ж≥нка, мат≥р дитини, в≥дпов≥дно до статей 21, 24 ≥ 51  онституц≥њ ”крањни, р≥вн≥ у своњх правах Ц мають р≥вн≥ конституц≥йн≥ права, ¤к в межах, так ≥ поза межами одн≥Їњ с≥м'њ, ост≥льки наданн¤ чолов≥ку, батьков≥ дитини, зг≥дно статт≥ 147 —≥мейного кодексу, права давати своЇ ≥м'¤ дл¤ визначенн¤ по батьков≥ дитини при невизнанн≥ (в≥дсутност≥) права ж≥нки, матер≥ дитини, на те ж саме, тобто при загальному обмеженн≥ прав ж≥нки, матер≥ дитини, скасовуЇ право ж≥нки, матер≥ дитини, давати своЇ ≥м'¤ дл¤ визначенн¤ по батьков≥ дитини, належне њй за р≥вн≥стю конституц≥йних прав, та загалом звужуЇ права ж≥нки, матер≥ дитини, в≥дносно прав чолов≥ка, батька дитини. ћи вважаЇмо, що таке скасуванн¤ чи звуженн¤ прав людини, заф≥ксоване в статт≥ 147 —≥мейного кодексу суперечить другому абзацу статт≥ 21 ("права ≥ свободи людини Ї нев≥дчужуваними та непорушними") та другому ≥ третьому абзацам статт≥ 22 ("конституц≥йн≥ праваЕ гарантуютьс¤ ≥ не можуть бути скасован≥. ѕри прийн¤тт≥ нових закон≥в або внесенн≥ зм≥н до чинних закон≥в не допускаЇтьс¤ звуженн¤ зм≥сту та обс¤гу ≥снуючих прав ≥ свобод")  онституц≥њ ”крањни.

ќск≥льки ж≥нка, мати дитини, не маЇ законноњ можливост≥ визначити по батьков≥ дитини за своњм ≥мТ¤м, ост≥льки вона не маЇ й законноњ можливост≥ повноц≥нно впливати на культурну сферу своЇњ дитини Ц створити у дитини у¤вленн¤ про культуру с≥мейного житт¤, в ¤кому подружж¤ в с≥м'њ мають р≥вн≥ права ≥ обов'¤зки, ¤к це передбачено першим абзацом статт≥ 51 ("кожен ≥з подружж¤ маЇ р≥вн≥ права ≥ обов'¤зки у шлюб≥ та с≥м'њ")  онституц≥њ ”крањни, а також у¤вленн¤ про правову культуру сусп≥льства, в ¤кому  онституц≥¤ держави маЇ найвищу юридичну силу та пр¤му д≥ю. ћи вважаЇмо, що в≥дсутн≥сть у ж≥нки, матер≥ дитини, законноњ можливост≥ повноц≥нно впливати на культурну сферу своЇњ дитини суперечить третьому абзацу статт≥ 24 ("р≥вн≥сть прав ж≥нки ≥ чолов≥ка забезпечуЇтьс¤: наданн¤м ж≥нкам р≥вних з чолов≥ками можливостей у... культурн≥й д≥¤льност≥")  онституц≥њ ”крањни.

ќск≥льки зг≥дно статт≥ 147 —≥мейного кодексу чолов≥к, батько дитини, маЇ право, а ж≥нка, мати дитини, не маЇ права надати своЇ ≥м'¤ дл¤ визначенн¤ по батьков≥ дитини, ост≥льки статт¤ 147 —≥мейного кодексу Ї моральною п≥дтримкою батьк≥вства, а не материнства. ћи вважаЇмо, що моральна п≥дтримка т≥льки батьк≥вства (в питанн≥ визначенн¤ по батьков≥ дитини) суперечить третьому абзацу статт≥ 24 ("р≥вн≥сть прав ж≥нки ≥ чолов≥ка забезпечуЇтьс¤:... моральною п≥дтримкою материнства")  онституц≥њ ”крањни.

ќск≥льки в статт≥ 147 —≥мейного кодексу заф≥ксовано право й одночасно вимога до ос≥б, що проживають на територ≥њ ”крањни, визначати по батьков≥ дитини т≥льки за ≥м'¤м батька, ост≥льки чолов≥к, батько дитини, маЇ можлив≥сть, а ж≥нка, мати дитини, не маЇ можливост≥ захистити в межах чинного законодавства своЇ право надати власне ≥м'¤ дл¤ визначенн¤ по батьков≥ дитини Ц за законом ж≥нка, мати дитини, взагал≥ не маЇ такого права, а значить, нема ≥ передбаченого чинним законодавством об'Їкта захисту. ћи вважаЇмо, що в≥дсутн≥сть у ж≥нки, матер≥ дитини, ≥ на¤вн≥сть у чолов≥ка, батька дитини, можливост≥ захистити в межах чинного законодавства своЇ право надати власне ≥м'¤ дл¤ визначенн¤ по батьков≥ дитини ≥, таким чином, п≥дтвердити своЇ материнство або батьк≥вство в≥дносно дитини суперечить третьому абзацу статт≥ 24 ("р≥вн≥сть прав ж≥нки ≥ чолов≥ка забезпечуЇтьс¤:... правовим захистом") ≥ третьому абзацу статт≥ 51 ("с≥м'¤, дитинство, материнство ≥ батьк≥вство охорон¤ютьс¤ державою")  онституц≥њ ”крањни.

ѕропозиц≥¤ розвТ¤зати проблему

«аймаючи активну громадську позиц≥ю, з метою захисту в ”крањн≥ прав ≥ свобод кожного учасника громадськоњ орган≥зац≥њ "—истема“ерм≥н≥в" ¤к людини ≥ громад¤нина ми також звертаЇмос¤ до ”повноваженого ¬ерховноњ –ади ”крањни з прав людини з пропозиц≥Їю:

  1. ¬изнати статтю 147 —≥мейного кодексу ¤к таку, що порушуЇ ≥ обмежуЇ права ≥ свободи людини ≥ громад¤нина ≥ суперечить статт¤м 21, 22, 23, 24, 34, 35, 51  онституц≥њ ”крањни.
  2. Ќаправити до  онституц≥йного суду ”крањни акт реагуванн¤ (поданн¤) про визнанн¤ статт≥ 147 —≥мейного кодексу, у поточн≥й редакц≥њ, неконституц≥йною.
  3. Ќаправити до ¬ерховноњ –ади ”крањни акт реагуванн¤ (поданн¤) дл¤ вжитт¤ в≥дпов≥дних заход≥в щодо усуненн¤ ви¤влених у статт≥ 147 —≥мейного кодексу порушень прав ≥ свобод людини ≥ громад¤нина шл¤хом внесенн¤ до статт≥ 147 —≥мейного кодексу таких зм≥н:
    • зам≥нити терм≥н "по батьков≥" на терм≥н "по народженню", або "с≥мейне ≥мТ¤" чи "родинне ≥м'¤";
    • встановити, що дитина може мати ≥м'¤ по народженню за ≥менем њњ батька, або за ≥менем њњ матер≥, або подв≥йне родинне ≥м'¤ Ц одночасно за ≥менем њњ батька ≥ матер≥;
    • встановити, що ≥м'¤ дитини по народженню визначають обидва њњ батьки за њх обоп≥льною згодою м≥ж собою;
    • встановити, що у випадку, коли батьки не можуть д≥йти згоди м≥ж собою у питанн≥ ≥м'¤ њх дитини по народженню, ≥м'¤ дитини по народженню визначаЇ орган оп≥ки та п≥клуванн¤ або суд;
    • встановити, що у випадку в≥дсутност≥ одного з батьк≥в дитини, њњ ≥м'¤ по народженню визначаЇ ≥снуючий з њњ батьк≥в (батько чи мати) за власним ≥м'¤м;
    • встановити, що у випадку в≥дсутност≥ обох батьк≥в дитини, њњ ≥м'¤ по народженню визначаЇ орган оп≥ки та п≥клуванн¤ або суд.
  4. ƒл¤ вир≥шенн¤ питанн¤ про усуненн¤ вказаних порушень прав ≥ свобод людини ≥ громад¤нина особисто звернутис¤ до ѕрезидента ”крањни, √олови ¬ерховноњ –ади ”крањни, ѕремТЇр-м≥н≥стра ”крањни, √олови  онституц≥йного —уду ”крањни.

 

як≥ конституц≥йн≥ права порушуютьс¤ в ”крањн≥
як —екретар≥ат ”повноваженого ¬ерховноњ –ади ”кра≥ни з прав людини ≥гноруЇ порушенн¤ конституц≥них прав в ”кра≥н≥
як проста людина може зм≥нити чинне законодавство
 © 2005, —истема“ерм≥н≥в
Хостинг от uCoz